Gdzie szukać klientów?

2017/04/09
rafal
podziękowanie Andrychów

Kolejny wpis z serii jak zarabiać na dronach, chciałem poświęcić kwestii bardzo ważnej jak nie najważniejszej, a mianowicie naszym klientom, czyli instytucjom i osobom, którzy będą chcieć zapłacić za naszą pracę. Pracę związaną z filmowaniem z powietrza, wykonywaniem zdjęć z drona lub wszelkie rodzaju pomiarom wykonanym przy użyciu wielowirnikowca. Koncentrował się będę na wpisach i branży związanej z filmowaniem i fotografią z drona, ponieważ w tej kwestii jesteśmy liderem na obecnym rynku, przestrzeń związaną ze szkoleniami UAVO VLOS i BVLOS, z serwisem dronów, sprzedażą dronów, produkcją maszyn oraz wszelkich innych zastosowań tego sprzętu pozostawiam osobom, które się w tym specjalizują. Podstawowa zasada dobrej i profesjonalnej usługi głosi abyś wszystko co robisz robił z przekonaniem, pasją i oddaniem, a nasza firma właśnie podąża w kierunku filmu i zdjęć z drona oraz usług związanych z przygotowaniem relacji, fotorelacji z wszelkiego rodzaju wydarzeń i miejsc.

                Ale tyle o nas, przejdźmy do tematu dzisiejszego wpisu, czyli jak pozyskać klientów. W pierwszej kolejności należy się zastanowić, skąd chcemy pozyskiwać klientów? W jakiej branży chcemy być obecni. Czy ma to być branża związana z rolnictwem, branża budowlana, czy na przykład branża rozrywkowa, a my chcemy oferować usługi związane z filmowaniem koncertów, wydarzeń związanych z uroczystościami gmin i sołectw, pikników rodzinnych czy uroczystości otwarć. Kiedy mamy już określoną naszą specjalizację i docelowy rynek, warto zastanowić się nad tym jak dotrzeć do naszych potencjalnych klientów. Najprostszym, jednak zapewne jednym z droższych ze sposobów jest reklama. Pozostaje również kwestia tego, czy reklama w dzisiejszych czasach jest skutecznym sposobem dotarcia do klientów? Jeżeli dopiero stawiasz pierwsze kroki w biznesie, to zapewne nie masz pieniędzy na reklamy w mediach oraz na bilbordach, spokojnie my też nie mieliśmy, zacznij od czegoś najprostszego, zacznij się pokazywać, pokazuj się w miejscach publicznych tak aby ludzie mogli Cię zauważyć, aby mogli zauważyć Twoją firmę, Twoją markę, przy czym pamiętaj o najważniejszym, reprezentuj się w sposób profesjonalny i rzetelny. Pokaż innym na co Cię stać i co możesz zaoferować. Zobaczysz sam, że jeżeli zareklamujesz sam siebie jako profesjonalna firma, nie będziesz długo czekał na klientów. A kiedy już tacy się pojawią i zapytają o cenę Twoich usług? To bardzo skomplikowany temat i dlatego odsyłam Cię do naszego wpisu pt. Jak wycenić pracę operatora. Tam również przeczytasz o naszych sposobach na rozliczania się z klientem, na wycenę pierwszych zleceń, na sposób współpracy z klientem, jeżeli ten nie dysponuje pieniędzmi lub nie był przygotowany na Twoją usługę a Tobie zależy Ci na współpracy z nim. Innymi słowy, przeczytasz również o umowie barterowej. Kolejną, arcyważną radą w mojej opinii jest proszenie swoich klientów o polecenie. Jeżeli Twój klient jest z Ciebie zadowolony, wykonałeś dobry materiał z drona dla niego, nic nie stoi na przeszkodzie abyś po zakończeniu pracy poprosił go o polecenie Twojej firmy, Twoich usług jego znajomym. Lub poproś go o namiary do firm, które według Twojego klienta, chciałyby skorzystać z Twoich usług. Jestem przekonany, że to działa, sami bardzo często tak właśnie pozyskujemy nowe zlecenia. Proś o rekomendacje. Jeżeli ktoś, komu robiłeś materiał jest z Ciebie zadowolony, Twoje zdjęcie z powietrza z drona zostało wykorzystane na jakiejś prestiżowej uroczystości, poproś Twojego klienta aby napisał o tym wydarzeniu dwa zdania, może być mailem, świetnie byłoby gdybyś otrzymał odręczne pismo. Nowi klienci, którzy trafią na Twoją firmę dronową, chętnie przeczytają, gdzie i w jakich okolicznościach miałeś już okazję się wykazać. Stawiaj na jakość, nie ważne ile zdjęć zrobisz, nie ważne ile filmów pokażesz na swojej stronie i ilu potencjalnych klientów znajdziesz, zawsze liczy się jakość tego co im oferujesz i tego w jaki sposób im oferujesz. Pytaj swojego klienta, jak pisałem w jednym z artykułów, zawsze rozmawiaj z klientem, wysłuchaj jego oczekiwań, dopytuj o szczegóły, nie wymyślaj za dużo, to Ty jesteś usługodawcą, oferujesz usługę. Wartym omówienie tematem jest również profil w mediach społecznościowych, ponieważ profesjonalna strona internetowa i pozycjonowanie strony będzie oddzielnym artykułem tutaj skupię się tylko na kilku informacjach związanych z profilem na facebook. Są to nasze osobiste wnioski i doświadczenia wypracowane na podstawie obserwacji z kilkunastu miesięcy. Facebook jest świetnym narzędziem społecznościowym do budowania naszej marki, innymi słowy, warto być na fejsie, bo więcej ludzi ma okazję o nas usłyszeć. Jeżeli wahasz się czy założyć profil związany z filmowaniem i fotografią z drona, to po prostu poszukaj podobnych w swojej okolicy, wśród swoich znajomych i przeanalizuj ich popularność, liczbę polubień i udostępnień wykonanych zdjęć. Niesamowity potencjał możliwości rozpowszechnienia naszej firmy, naszych usług oraz dotarcia do dużej liczby osób przy jednocześnie niskich lub zerowych kosztach. Warto o tym pomyśleć. W następnym wpisie z serii jak zarabiać na dronach szczegółowo opiszę jak budować stronę www, jak nauczyć się samemu coś stworzyć i od czego zacząć aby nasza strona wyglądała jak milion dolarów ale kosztowała znacznie mniej lub prawie wcale. Smile 

A może masz już jakieś ciekawe doświadczenia w tym temacie? Zapraszam do dyskusji w komentarzach poniżej.

Dodaj komentarz