Jak znaleźć klientów na zlecenia dronem?

2021/03/06
rafal

Ostatni miesiąc na rozgrzewkę przed sezonem. Jeżeli zastanawiasz się jak znaleźć klientów na zlecenia dronem, to koniecznie przeczytaj ten artykuł. Znajdziesz w nim listę punktów, które należy przepracować aby dotrzeć do większej liczby klientów niż twoja konkurencja lub znaleźć swoich pierwszych klientów jeżeli jesteś dopiero poczatkujący.

Imprezy w Twojej okolicy

Po pierwsze lista wszystkich imprez, które mogą się odbyć w Twojej okolicy w obecnym sezonie. Nikt nie wie ile wydarzeń się odbędzie a ile zostanie odwołanych z powodu epidemii. Jednak lepiej być przygotowanym. Dla przykładu, w zeszłym roku nic nie wskazywało na to, że Tour De Pologne się odbędzie a tutaj proszę jaki ciekawy materiał można było przygotować:

https://www.youtube.com/watch?v=E5lfwaXHukE

Jeżeli już masz listę wydarzeń w swojej okolicy, zastanów się jakie mógłbyś przygotować materiały z drona i dla kogo. MłodszyBrat może na przykład robić materiał dla siebie na następne lata, materiał na swój profil na Instagramie czy FB. MłodszyBrat może się pokazać na takich imprezach w kamizelce z logo swojej firmy, może też pomóc StarszemuBratu. Pamiętaj, nie każdy wyjazd musi zakończyć się zarobkowo, może być też sposobnością do nawiązania ciekawych kontaktów, czy poznania ludzi z branży.

Podsumowując krok pierwszy: lista imprez i plan działania w związku z tym:

a) co tam będę robił, b) do kogo wysłać ofertę, c) harmonogram

Lokalne inwestycje

Po drugie robimy listę lokalnych inwestycji, poćwicz latanie dronem tworząc zdjęcia z budowy nowego osiedla, nowej hali sportowej lub szpitala. Być może twoje materiały przydadzą się lokalnej prasie.

Lokalna prasa

Po trzecie wyślij swoją ofertę do lokalnej prasy. Często mniejsze redakcje nie posiadają swoich operatorów z dronami.

Ośrodki wypoczynkowe

Po czwarte jeżeli działasz w miejscowości turystycznej lub w jej okolicy robisz listę wszystkich ośrodków wypoczynkowych i sukcesywnie dzwonisz, wysyłasz maile, robisz wstępne wizualizacje z drona ich nieruchomości i oferujesz swoje usługi filmowania dronem. Na 100 potencjalnych klientów, odezwie się 10ciu a dwóch będzie chciało z Tobą współpracować. Czy warto? Pewnie, że warto.

Reklama

Po piąte i tutaj bardziej rada dla StarszegoBrata, zainwestuj w dobrą reklamę. Facebook, Instagram, reklama w lokalnym radio. Spraw, żeby ludzie o Tobie usłyszeli. Zakładam, że masz już operatora drona, masz kamerzystę i montażystę. Dużo się u Ciebie dzieje, nie bazuj tylko na poleceniach, zaplanuj sobie pewien stały budżet na reklamę i konsekwentnie go inwestuj.

Strona internetowa

Po szóste zoptymalizuj swoją stronę www. Zadbaj o to aby była aktualna, czytelna, sprawdź, czy działa Smile a osoby, którym zależy na znalezieniu operatora lub studia filmowego trafią bezpośrednio do Ciebie. Dobrym, sprawdzeniem, kiedy skrzynka cały czas jest pusta, będzie wysłanie zapytania do samego siebie, być może coś nie działa i dziesiątki zapytań wiszą gdzieś w spamie. Ps. jeżeli potrzebujesz rady lub wsparcia w temacie budowania i optymalizacji stron www, skontaktuj się z nami w wiadomości na priv.

Współpracownicy

Mamy to studio

Po siódme poszukaj współpracowników, nie musisz wszystkiego robić sam. Wybierz to w czym jesteś dobry i sprawia Ci zabawę i poszukaj współpracowników, którzy zajmą się innymi elementami tworzenia produkcji wideo. Dlaczego pisze o współpracy, bo Twój współpracownik będzie miał również klientów, a wspólnie możecie dotrzeć do jeszcze większej liczby zleceń.

Współpraca NDD

Na zakończenie dwie sprawy. Zacznę od przypomnienia zaproszenia wszystkich chętnych do współpracy. Wideo z TourDePologne pokazało, że w zespole siła. Jeżeli chciałbyś mieć wkład w taką produkcję odezwij się do nas. Drugi temat, to dobry materiał pokazowy, tzw showreel. Wszystkie powyższe punkty kończą się na: wysłaniu oferty do klienta. Zawsze warto mieć ze sobą lub wysłać w załączniku maila dobre materiały z drona lub jakieś produkcje, w których braliście udział.

Do zobaczenia nad dachami Smile

 

Kategoria: 

Dodaj komentarz