Nowo zakupiony dron nie działa

2018/07/20
rafal
Nowo zakupiony dron nie działa

Spotykam się nie raz z telefonicznymi zapytaniami, jak uruchomić nowego drona. Nie jeden z nas spotkał się z przypadkiem, że nowo zakupiony dron nie działa, nie chce się sparować z radiem lub co gorsza wcale się nie uruchamia i nie ładuje. Jakie kroki podjąć aby poprawnie skonfigurować drona. Jakie czynności instalacyjne pozwolą Ci zdiagnozować, czy dron jest sprawny i wymaga konfiguracji, czy wręcz przeciwnie, wymaga naprawy, zwrotu lub wymiany jednego z elementów. W końcu, co zrobić, jeżeli okaże się, że dron jest niesprawny. W tych wszystkich przypadkach przeczytasz w dzisiejszym wpisie.

Być może i Tobie się to zdarzyło. Właśnie kupiłeś drona, zdecydowałeś się na zakup w sklepie internetowym, bo cena była atrakcyjna lub w jednym z hipermarketów również z podobnego powodu. Nie miałeś możliwości uruchomić sprzętu na miejscu więc z niecierpliwością odpakowujesz pudełko, podłączasz do ładowania i….. nic się nie dzieje. Co w takiej sytuacji?

Po pierwsze bez paniki, zawsze masz prawo do zwrotu sprzętu (przy zakupie w sklepie internetowym) do 14 dni od daty zakupu. Zanim jednak zdecydujesz na odesłanie drona sprawdź listę 5 kroków zdiagnozowania usterki:

  1. Sprawdź wszystkie kable i połączenia, również te od zasilacza i listwy zasilającej
  2. Upewnij się i zweryfikuj, czy pilot i bateria w dronie się ładuje (problem tzw. dead battery). Sprawdź co się nie ładuje.
  3. Jeżeli baterie się ładują a sprzęt nie chce się uruchomić, sprawdź czy można podłączyć go do komputera i być może konieczna jest aktualizacja oprogramowania.
  4. Zaktualizuj oprogramowanie w dronie i pilocie do równoległych wersji (* uwaga na kolejność - czytaj na końcu art.)
  5. Sprawdź czy problemy z połączeniem nie są spowodowane złym urządzeniem do podglądu / niekompatybilny telefon lub tablet /

Jeżeli po diagnozie wszystko działa, to zostaje Ci cieszyć się sprzętem. W przeciwnym wypadku, znów masz opcję odesłania całego sprzętu (zwrot towaru) lub kontakt ze wsparciem DJI.

Poniżej opiszę nasz przykład serwisu baterii DJI Inspire Pro.

Zepsuta bateria TB47 - broken TB47 Dead

Diagnoza: nie działająca / uszkodzona bateria.

Decyzja: reklamacja baterii bezpośrednio w serwisie DJI.

Kroki:

  • Kontaktujemy się bezpośrednio z serwisem DJI na ich stronie. Bardzo miły i sprawny kontakt, obsługa w języku angielskim. Pomoc krok po kroku jak zgłosić naprawę.
  • Wysyłamy email na wskazany adres. 
  • Po przyjęciu sprawy w niemieckim serwisie otrzymujemy na mail instrukcje wysyłki baterii.
  • Wysyłka kurierem baterii do Niemiec
  • Diagnoza serwisu w ciągu 4 dni roboczych: decyzja o wysłaniu nowej baterii.
  • Odesłanie do nas baterii.

Całość zamyka się w przeciągu tygodnia w koszcie kuriera do Niemiec, około 40zł. W między czasie otrzymujemy powiadomienia o statusie naszej sprawy zarówno na skrzynkę pocztową jak i na stronie DJI. Zdecydowanie polecamy serwis DJI.

Jak widać z powyższego wpisu, czasem nie warto zgłaszać naprawy do sklepu, szczególnie w przypadku zakupów marketowych. Znacznie sprawniej można przeprowadzić naprawę gwarancyjną we własnym zakresie kontaktując się bezpośrednio z serwisem DJI.

Do zobaczenia nad dachami Smile

 

* Istnieje niepisana zasada, że zawsze należy robić aktualizację oprogramowania najpierw statku a dopiero później kontrolera (pilota). Bardzo częstym przypadkiem w DJI Inspire 1 był problem z wyjściem z trybu Travel Mode (problem: nie można wyjść z travel mode / can't exit travel mode + no signal / inspire 1 stuck in travel mode). Problem pojawiał się wtedy kiedy aparatura została zaktualizowana a statek miał starą wersję oprogramowania. Należało wówczas wgrać starą wersję oprogramowania do kontrolera. Następnie deaktywować tryb Travel Mode. Zaktualizować oprogramowanie w Inspire i na końcu zrobić aktualizację firmware w pilocie. W razie pytań - pisz, dzwoń Smile 

,
Kategoria: 

Komentarze

Obrazek użytkownika krzysiek

Witam serdecznie, możne pytanie nie będzie adekwatne do artykułu państwa.Za co przepraszam.
Chce kupić drona Dji bardziej zależny mi na długim locie na jednej baterii .
Zastanawiam się nad mavikiem lub phantomem4 ,na tyle mam budżet.
Bardzo dziękuje za odpowiedz.

Ocena: 5 (1 głos)
Obrazek użytkownika szymon

Rozumiem, że mówimy o Mavic Pro (nie Air) Smile Czasy są podobne zależne też od warunków pogodowych jednak moim zdaniem wygrywa w tym rankingu Phantom. 

Ocena: 5 (1 głos)
Obrazek użytkownika krzysiek

Tak chodziło o pro,bardzo dziękuję. Dobrze a czy można powiedzieć o jakimś standardowym zasięgu jeśli chodzi o te dwa modele patrząc na ich wagę i budowę.

Obrazek użytkownika szymon

Według specyfikacji Mavic ma nieco większy zasięg. Nie wiem jak wygląda praktyka w Mavicu natomiast w przypadku Phantoma są miejsca gdzie po 100 metrach zaczyna gubić zasięg (zakłócenia) a są miejsca gdzie leci grubo ponad kilometr bez problemów. Z Mavic'em pewnie będzie podobnie. 

Dodaj komentarz