Nowo zakupiony dron nie działa

2018/07/20
rafal

Spotykam się nie raz z telefonicznymi zapytaniami, jak uruchomić nowego drona. Nie jeden z nas spotkał się z przypadkiem, że nowo zakupiony dron nie działa, nie chce się sparować z radiem lub co gorsza wcale się nie uruchamia i nie ładuje. Jakie kroki podjąć aby poprawnie skonfigurować drona. Jakie czynności instalacyjne pozwolą Ci zdiagnozować, czy dron jest sprawny i wymaga konfiguracji, czy wręcz przeciwnie, wymaga naprawy, zwrotu lub wymiany jednego z elementów. W końcu, co zrobić, jeżeli okaże się, że dron jest niesprawny. W tych wszystkich przypadkach przeczytasz w dzisiejszym wpisie.

Być może i Tobie się to zdarzyło. Właśnie kupiłeś drona, zdecydowałeś się na zakup w sklepie internetowym, bo cena była atrakcyjna lub w jednym z hipermarketów również z podobnego powodu. Nie miałeś możliwości uruchomić sprzętu na miejscu więc z niecierpliwością odpakowujesz pudełko, podłączasz do ładowania i….. nic się nie dzieje. Co w takiej sytuacji?

Po pierwsze bez paniki, zawsze masz prawo do zwrotu sprzętu (przy zakupie w sklepie internetowym) do 14 dni od daty zakupu. Zanim jednak zdecydujesz na odesłanie drona sprawdź listę 5 kroków zdiagnozowania usterki:

  1. Sprawdź wszystkie kable i połączenia, również te od zasilacza i listwy zasilającej
  2. Upewnij się i zweryfikuj, czy pilot i bateria w dronie się ładuje (problem tzw. dead battery). Sprawdź co się nie ładuje.
  3. Jeżeli baterie się ładują a sprzęt nie chce się uruchomić, sprawdź czy można podłączyć go do komputera i być może konieczna jest aktualizacja oprogramowania.
  4. Zaktualizuj oprogramowanie w dronie i pilocie do równoległych wersji (* uwaga na kolejność - czytaj na końcu art.)
  5. Sprawdź czy problemy z połączeniem nie są spowodowane złym urządzeniem do podglądu / niekompatybilny telefon lub tablet /

Jeżeli po diagnozie wszystko działa, to zostaje Ci cieszyć się sprzętem. W przeciwnym wypadku, znów masz opcję odesłania całego sprzętu (zwrot towaru) lub kontakt ze wsparciem DJI.

Poniżej opiszę nasz przykład serwisu baterii DJI Inspire Pro.

Zepsuta bateria TB47 - broken TB47 Dead

Diagnoza: nie działająca / uszkodzona bateria.

Decyzja: reklamacja baterii bezpośrednio w serwisie DJI.

Kroki:

  • Kontaktujemy się bezpośrednio z serwisem DJI na ich stronie. Bardzo miły i sprawny kontakt, obsługa w języku angielskim. Pomoc krok po kroku jak zgłosić naprawę.
  • Wysyłamy email na wskazany adres. 
  • Po przyjęciu sprawy w niemieckim serwisie otrzymujemy na mail instrukcje wysyłki baterii.
  • Wysyłka kurierem baterii do Niemiec
  • Diagnoza serwisu w ciągu 4 dni roboczych: decyzja o wysłaniu nowej baterii.
  • Odesłanie do nas baterii.

Całość zamyka się w przeciągu tygodnia w koszcie kuriera do Niemiec, około 40zł. W między czasie otrzymujemy powiadomienia o statusie naszej sprawy zarówno na skrzynkę pocztową jak i na stronie DJI. Zdecydowanie polecamy serwis DJI.

Jak widać z powyższego wpisu, czasem nie warto zgłaszać naprawy do sklepu, szczególnie w przypadku zakupów marketowych. Znacznie sprawniej można przeprowadzić naprawę gwarancyjną we własnym zakresie kontaktując się bezpośrednio z serwisem DJI.

Do zobaczenia nad dachami Smile

 

* Istnieje niepisana zasada, że zawsze należy robić aktualizację oprogramowania najpierw statku a dopiero później kontrolera (pilota). Bardzo częstym przypadkiem w DJI Inspire 1 był problem z wyjściem z trybu Travel Mode (problem: nie można wyjść z travel mode / can't exit travel mode + no signal / inspire 1 stuck in travel mode). Problem pojawiał się wtedy kiedy aparatura została zaktualizowana a statek miał starą wersję oprogramowania. Należało wówczas wgrać starą wersję oprogramowania do kontrolera. Następnie deaktywować tryb Travel Mode. Zaktualizować oprogramowanie w Inspire i na końcu zrobić aktualizację firmware w pilocie. W razie pytań - pisz, dzwoń Smile 

,
Kategoria: 

Komentarze

Obrazek użytkownika krzysiek

Witam serdecznie, możne pytanie nie będzie adekwatne do artykułu państwa.Za co przepraszam.
Chce kupić drona Dji bardziej zależny mi na długim locie na jednej baterii .
Zastanawiam się nad mavikiem lub phantomem4 ,na tyle mam budżet.
Bardzo dziękuje za odpowiedz.

Ocena: 5 (2 votes)
Obrazek użytkownika szymon

Rozumiem, że mówimy o Mavic Pro (nie Air) Smile Czasy są podobne zależne też od warunków pogodowych jednak moim zdaniem wygrywa w tym rankingu Phantom. 

Ocena: 3.5 (2 votes)
Obrazek użytkownika krzysiek

Tak chodziło o pro,bardzo dziękuję. Dobrze a czy można powiedzieć o jakimś standardowym zasięgu jeśli chodzi o te dwa modele patrząc na ich wagę i budowę.

Obrazek użytkownika szymon

Według specyfikacji Mavic ma nieco większy zasięg. Nie wiem jak wygląda praktyka w Mavicu natomiast w przypadku Phantoma są miejsca gdzie po 100 metrach zaczyna gubić zasięg (zakłócenia) a są miejsca gdzie leci grubo ponad kilometr bez problemów. Z Mavic'em pewnie będzie podobnie. 

Ocena: 5 (1 głos)
Obrazek użytkownika Karolina

Dzień dobry. Chciałam zapytać co mam zrobić gdy po włączeni drona, on świecił i nagle zgasł. Ładowałam baterię ale nic to nie daje. Pilot działa A dron dalej nie chce się zaświecić

Ocena: 4.8 (4 votes)
Obrazek użytkownika szymon

Karolina, jaki to dron?

Ocena: 3 (1 głos)
Obrazek użytkownika Tarnów

Witam. W moim dji phantom 3 standard nie mogę naładować kontrolera, cały czas podczas ładowania mogą jedna zielona dioda, co to może być?

Ocena: 3 (3 votes)
Obrazek użytkownika darek

Nie mogę zparować Mavic Air z kontlorerem. Ten sam kontloler z innym dronem tj też Mavic Air sparował się bez problemu.

Ocena: 3 (4 votes)
Obrazek użytkownika Monia

Witam, zakupiłam z mężem drona dla syna f16, który pierwszego dnia latał beZ zarzutów natomiast drugiego dnia nie chciał wzbić się w górę a tylko krążył po podłożu na boki. Czy ktoś wie dlaczego? Nie wiemy czy go zwrócić czy może coś da się z tym zrobić?

Obrazek użytkownika Karolina

Witam, dron DJI mavic mini nie chce się włączać . Baterie są naładowane a dron nie włącza się wcale.

Ocena: 1 (1 głos)
Obrazek użytkownika szymon

Karolina, czy problem nadal występuje? Skontaktuj się z nami telefonicznie. 

Obrazek użytkownika Leszek

Mam problem z DJI Mavic mini
Po sparowaniu nie mogę uruchomić bo żąda rejestracji
Wykonuję polecenia Podaję adres mailowy, nadaje hasło a on pisze że niepoprawny mail ?
Co robić

Obrazek użytkownika szymon

Leszek, podeślij na priv info jaki adres email wprowadzasz, sprawdzimy to. Wyślij na kontakt@naddachami.pl

Obrazek użytkownika Ania

Witam! Syn dostał od Mikołaja DJI mini 2 i mamy problem z połączeniem telefonu z kontrolerem. Wygląda jakby się "nie widziały" pomimo podpięcia. Niestety okres świąteczny powoduje, że żadne porady techniczne nie działają a zawód w oczach obdarowanego wielki bo to spełnienie marzenia...
Czy mają Państwo może pomysł jak można spróbować sobie poradzić z tym problemem? Próbowaliśmy z 3 różnych modeli Samsung i wszystkie tak samo nie reagują. Będę wdzięczna za radę.
Pozdrawiam serdecznie!

Obrazek użytkownika szymon

Przykra sprawa Sad Do tego drona jest dedykowana aplikacja DJI FLY - rozumiem, że taką Państwo zainstalowali? Jakie to modele Samsunga? Ostatnio miałem podobny przypadek u klienta i niestety okazało się, że danego modelu nie było na liście tych "wspieranych". W razie pytań proszę śmiało do nas zadzwonić (570 224 224), nawet dziś. Spróbujemy coś zaradzić. 

 

Lista telefonów z androidem współpracujących z aplikacją DJI FLY: Compatible with Samsung Galaxy S20,Samsung Galaxy S10+,Samsung Galaxy S10,Samsung Galaxy S9+,Samsung Galaxy S9 ,Samsung Galaxy S8+,Samsung Galaxy S8,Samsung Galaxy S7 edge,Samsung Galaxy S7,Samsung Galaxy S6,Samsung Galaxy Note10+ ,Samsung Galaxy Note9,Samsung Galaxy Note8,HUAWEI Mate30 Pro,HUAWEI P30 Pro,HUAWEI P30,HUAWEI P20,HUAWEI P10,HUAWEI Mate 20 Pro,HUAWEI Mate 10,HUAWEI nova 5,HUAWEI nova 4,HUAWEI nova 3e,HUAWEI nova 2,Honor 8X,Honor V10,Honor 9,Honor 20 Pro,Honor Magic 2,MI10,Mi 8,Mi MIX 2S,Mi MIX 2,Redmi Note 5,OPPO Find X,OPPO R15,vivo NEX,vivo X27,vivo X21,vivo X20A,OnePlus 7,OnePlus 6T,OnePlus 5,Pixel 4,Pixel 3 XL,Pixel 2 XL,Pixel 2,Pixel,LG V20,LG G6,Sony Xpeial 1

Obrazek użytkownika Dronik

Witam, mam kłopot z akumulatorem do Dji Mavic Pro. Po podłączeniu do ładowania zaczyna szybko migać (ok. 2-3 razy na s.) pierwsza dioda patrząc o strony złącza. Wcześniej nie używałem tej baterii. Stan naładowania to migająca ta piewsza dioda. Dron nie chce uruchomić się na niej. Co to oznacza i czy można rozwiązać ten problem? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Obrazek użytkownika Dronik

Przepraszam, do mojego tekstu wkradł się błąd. Powinno być: diodą migającą jest ostatnia dioda patrząc od złącza (najdalej położona od przycisku włączania). Pozdrawiam.

Ocena: 5 (1 głos)
Obrazek użytkownika Mariusz Nowak

Witam. Kupiłem drona DJI Air 2s i mam problem z załączeniem go. Wciskając przycisk na dronie dioda baterii zapala się i za chwilę gasnie, żadnego dźwięku, robiłem wszystko tak jak w instrukcji i nic. Może mial kros podobny problem?

Dodaj komentarz