Jak rozwijamy biznes dronowy - krok po kroku

2018/04/25
rafal
Jak rozwijamy biznes dronowy

Cześć, jest wiosna, sezon dronowy w pełni. Przyjmijmy, że niedawno kupiłeś drona, masz już nawet ciekawe materiały i właśnie ustalasz plan działań na nadchodzące miesiące. Planujesz rozwijać się w branży i może nawet zarobić parę złotych. Dziś mam dla Ciebie gotowy 5 punktowy plan działania.

Twój biznes dronowy

Po pierwsze – ustal zakres działania w branży dronowej. Odpowiedz sobie na pytanie dla kogo chcesz robić zlecenia. Dla przykładu, możesz się skupić tylko nieruchomościach, wtedy będziesz koncentrował się na agencjach nieruchomości. Być może będą to tylko wesela, wtedy będziesz ogłaszał się na portalach ślubnych. Najważniejsze to zdecyduj na samym początku i specjalizuj się. To na kogo się zdecydujesz, pozwoli Ci obrać odpowiedni kierunek tworzenia strony, prowadzenia profilu na FB czy ogłaszania się w necie. Bądź w czymś najlepszy w branży. Dużo jest firm dronowych ale nie ma super ekspertów np. TYLKO w dynamicznych ujęciach z zawodów sportowych.

Zdecyduj się na kanał komunikacji i reklamy

Po drugie – zdecyduj się na kanał komunikacji i reklamy. Pamiętaj, że bycie na FB to nie wszystko. Większość zleceń w dalszym ciągu ‘przychodzi’ do nas ze strony www. Jeżeli wybierzesz specjalizację w punkcie pierwszym, będziesz wiedział, który kanał sieciowy jest dla Ciebie najlepszy. Chyba nie będzie tajemnicą, że obok strony www, ogromny potencjał ma FB, Messenger, Instagram czy Twitter. Zadbaj o prostą stronę www, tak zwaną poczekajkę, o której pisaliśmy w poprzednich wpisach. Można ją mieć nawet za kilkanaście złotych.

Bądź przygotowany

Po trzecie – bądź przygotowany na dużo zleceń. Naprawdę… Jeżeli będziesz wytrwały tak jak najlepsi, to zlecenia zaczną wpadać niczym spam na Twój email Wink Aby się nie pogubić we wszystkich zleceniach, kontaktach, zapytaniach o cenę, wolny termin czy możliwość sprzedaży materiału, musisz mieć odpowiednio ułożone sprawy biurowe. W przyszłości warto zainwestować w dobry program klasy CRM (Customer Relationship Management). Dziś zawsze pod ręką miej notatnik, dobrze rozpisany arkusz kalkulacyjny excel i kalendarz w dowolnej formie. Przygotuj cokolwiek ale notuj wszystko systematycznie.

Pokaż się z najlepszej strony

Po czwarte - pokaż swoje najlepsze zdjęcia i wideo. Zawsze o tym przypominam i sobie i Wam. Twórz cały czas. Ucz się i lataj gdzie tylko się da. Publikuj swoje materiały często. Ludzie muszą widzieć, że jesteś aktywny. Kiedy przeglądasz profil lub stronę i nie widzisz aktywności od zimy, co sobie myślisz ?

Dbaj o opinię

Po piąte – od pierwszego klienta dbaj o opinie i proś o polecanie Twoich usług innym. Zawsze traktuj swoich klientów z szacunkiem i partnersko. Oni przyprowadzą Ci swoich znajomych. Proś o polecenie innym. Proś o opinie, które mógłbyś wykorzystać na stronie. Każdy z nas przecież sprawdza opinie usługodawcy przez kupieniem usługi Smile

A ponieważ pogoda na latanie wyśmienita, lecimy robić nowy materiał aby cały czas był aktualny na stronie i FB.

Jak już wspominałem, zleceń przybywa dlatego najprawdopodobniej następny artykuł będzie o tym co tam u nas słychać i jakie ciekawe zlecenia ostatnio mieliśmy przyjemność realizować.

Do zobaczenia nad dachami Smile

 

,
Kategoria: 

Komentarze

Obrazek użytkownika Szymon M

<p>Bardzo ciekawy artykuł z punktu widzenia kompletnego żółtodzioba w temacie jakim jestem(ale przestanę być:)) Cały blog bardzo pozytywny i wielkie uznanie za podejście do tematu i otwartosć z jaką to robicie. Pozdrawiam</p>

Ocena: 5 (1 głos)
Obrazek użytkownika szymon

Dzięki Szymon za miłe słowa! Trzymamy kciuki, ucz się, ćwicz, działaj i nie poddawaj się! Smile

Dodaj komentarz