Reklama i promocja - szukanie nowych klientów

2017/06/14
rafal
reklama naddachami strona www

Jak dotrzeć do największej liczby klientów aby mieć jak najwięcej zleceń na usługi dronem? Gdzie szukać klientów, jak reklamować i oferować swoje usługi zarówno w sieci jak i w terenie. W tym artykule poznasz nasze pomysły na tanią i efektywną formę promocji własnej firmy dronowej oferującej usługi filmowania i fotografii z powietrza.

W dzisiejszym wpisie w dziesięciu punktach opiszę, jak w skuteczny sposób reklamować się i pozyskiwać nowych wartościowych klientów. Może początek brzmi jak reklama sponsorowanego artykułu jednak w poniższe punkty i szczegółowy opis jest dokładnym odwzorowaniem tego jak funkcjonuje firma naddachami. A skoro tutaj trafiłeś i czytasz ten wpis, to znaczy, że nasze sposoby reklamy i pozycjonowania w internecie działają bardzo dobrze:)   

Po pierwsze dobrze przygotowana strona www. Tutaj chodzi zarówno o to aby była ona wizytówką, czyli zawierała Twoje ciekawe materiały, była estetyczna i zachęcała do nawiązania kontaktu. Dobra strona www, to również odpowiednia optymalizacja strony pod tak zwane pozycjonowanie, czyli dopasowanie strony do wymogów wyszukiwarek oraz sprawienie, że wyszukiwarki 'lubią' naszą stronę. O budowaniu pozycji strony w internecie można by pisać bardzo dużo. Jeżeli jeszcze nie masz strony, zacznij od najprostszego kreatora stron, lub poproś kogoś aby pomógł Ci przygotować stronę www. Najważniejsze, to stronę mieć i zacząć napełniać ją wartościowymi estetycznymi materiałami w postaci zdjęć i filmów z powietrza.

Po drugie, to reklama, zacznij się reklamować tam, gdzie nie kosztuje to dużo i tam gdzie możesz zostać zauważony przez firmy i klientów z okolicy. W każdym mieście funkcjonują różnego rodzalju tablice ogłoszeń podobne do OLX czy mini bazarków internetowych, tam zawsze możesz wrzucić swoją ofertę usług dronem, często nawet za darmo. Warto zostawić w takich miejscach informację o sobie, im więcej osób zobaczy Twoją ofertę, tym więcej ma szanse się z Tobą skontaktować.

Punkt trzeci, to forum dronowe, udzielaj się na różnego rodzaju forach, często droniarze wymieniają się ofertami i zleceniami, czasem po prostu nie mają czasu lub okoliczności nie sprzyjają i chętnie podrzucają zlecenie osobom z okolicy. Jest to także świetna sposobność na poszerzanie swojej wiedzy z zakresu tematyki związanej z multikopterami.

Zacznij pisać bloga ewentualnie zacznij czytać blogi o tematyce dronowej. Czy to co teraz właśnie robisz, nie zbliża Cię do sukcesu i do pozyskania większej liczby klientów? Zawsze możesz się czegoś dowiedzieć o swoim rynku pracy, poznać inny punkt widzenia. Jest to też dobre miejsce do publikacji swoich projektów i prac oraz katalogowania swoich pomysłów i realizacji.

Punkt piąty - wizytówki. Przygotuj duuużą liczbę wizytówek, proste, czytelne, wpadające w oko wizytówki, które będziesz mógł rozdawać, w każdej sytuacji, podczas realizowania zlecenia, podczas lotów rekreacyjnych, czy nawet podczas spacerowania z dronem po rynku. Wizytówka powinna kierować osobę na stronę www (patrz punkt pierwszy), zawierać numer telefonu (który będziesz odbierał) oraz precyzować czym się twoja firma zajmuje, czyli zdjęcia i filmy z drona, serwis dronów i autoryzowany dystrybutor marki DJI. Ostatnie zdanie jest oczywiście przykładowe. Zawsze kiedy ktoś do Ciebie zagada podczas filmowania, możesz przeprosić, że aktualnie, nie możesz skoncentrować się na rozmowie, ponieważ jesteś w tej chwili operatorem wielowirnikowca, ale na stronie podanej na wizytówce, zainteresowana osoba znajdzie odpowiedzi na większość pytań, a być może nawet zdjęcia z okolicy w której właśnie się znajdujemy.

Drugą część naszego artykułu na temat reklamy i promocji otwiera: uczestnictwo w jak największej liczbie imprez plenerowcyh. Pikniki rodzinne, dni otwarte, dni ogrodnictwa, szkolne festyny, powitanie lata, pożegnanie wiosny, dzień strażaka, to wszystko miejsca, gdzie przewija się nieskończona liczba osób, być może wśród nich pojawi się właśnie klient szukający firmy oferującej usługi dronem. Ty przypadkiem będziesz miał przy sobie swoją wizytówkę. Pamiętaj, że jesteś w tej komfortowej sytuacji, że usługi dronem są na tyle mało popularne, że osoba z DJI Phantom w ręce zawsze wzbudza zainteresowanie tłumu. Więc wystarczy odpowiednie miejsce, sprzęt i wizytówki  oraz odpowiedni ubiór - punkt 7. Ponieważ i tak i tak jako operator bezzałogowego statku powietrznego jesteś zobowiązany do posiadania kamizelki, pomyśl o tym aby była ona obrendowana nazwą twojej firmy, tak aby osoby zainteresowane, łatwo mogły zlokalizować kto to lata po niebie i na czyją  stronę wejść aby szukać filmów z obecnego wydarzenia.

Jeżeli powiedzieliśmy o odpowiednim i profesjonalnym ubiorze, to zadbaj również o oznakowane miejsce lądowania. Po pierwsze, da Ci możliwość bezpiecznego startu i lądowania nawet w miejscach bardziej uczęszczanych przez osoby postronne, ale co równie ważne dla promocji Twojej firmy, da możliwość identyfikacji i poznania Twojej osoby.

Ostatnie dwa punkty dotyczące pozyskiwania klientów, reklamowania się i dbania o klientów dotyczą sprawnego kontaktu z klientem. Nic tak nie zniechęca klienta, jak utrudniony kontakt z usługodawcą. Niedziałająca strona internetowa, nieodebrany telefon i brak kontaktu zwrotnego, zdawkowa rozmowa i brak zdecydowania w komunikacji z miejsca stawia Cię na przegranej pozycji i zniechęca do dalszej współpracy. Pamiętaj, że po drugiej stronie jest osoba, której zależy na profesjonaliście, doradcy, miłej i sympatycznej rozmowie.

Zawsze sprawnie odpowiadaj na zapytania. Kiedyś wysłałem zapytanie na zaprojektowanie i wykonanie ogrodu do 5 firm z okolicy, odpowiedziała jedna tego samego dnia, a druga po miesiącu. Jak myślisz, kto miał największe szanse na to zlecenie?

Pamiętaj, że na tysiąc osób przeglądających Twoją stronę pięć pomyśli aby się z Tobą skontaktować i zlecić Ci wykonanie materiału foto wideo na przykład do ogłoszenia dotyczącego sprzedaży nieruchomości. Na dwieście rozdanych wizytówek dwie trafią do firm budowlanych, gdzie ktoś sobie przypomni, że miał wykonać zdjęcia więźby dachowej lub stolarki okiennej. A wśród dwóch tysięcy osób, które oglądały Twój showreel na youtube jest jedna pełniąca stanowisko w urzędzie gminy, która odpowiedzialna jest za organizowanie eventów. To czy już trafili na Twoją ofertę zależy tylko i wyłącznie od Ciebie i Twojej kreatywności, nie zawsze jak to się wydaje od nakładów finansowych.  Piętrzących się zleceń w kalendarzu Ci życzę !! 

Dodaj komentarz